6 Ocak 2014 Pazartesi

2014'ten merhaba :)

Merhaba arkadaşlar, uzun zamandır yazamadım, daha dün Türkiye'ye dönüş yaptık. Yılbaşı tatiline gideceğimizden bahsetmiştim sanırım :) Evet uzun bekleyiş sonunda gittik ve döndük bile :/ keşke hiç dönmeseydik, çok mutlu huzurlu sakin kendi halimizde bir tatil geçiriyorduk :) ama son gün artık dedim ki gerçekten bir gün daha dursak yapıcak birşey bulamıcaktık sanırım :)) gidilmedik pub, cafe, park kalmamıştı :)) Günde yaklaşık bir 5 km falan yürümüşüzdür heralde sevgilim artık isyanlardaydı :)
Çok yazarak sizi sıkmadan resimlerle biraz kısa bir sarajevo turu yaptırıcam size :) çok fazla fotoğraf çekemedim, nedense hep gece eve dönünce aa bugünde hiç fotoğraf çekmemişiz tribine giriyorduk hep ama ertesi gün yine unutuyorduk yani :))

Öncelikle yemeklerden başlayalım (:

Cevabdzinica en ünlü saraybosna yemeği, yemeden dönülmüyor (: bizde 2-3 kere yemişizdir gerçekten lezzetli ama çok farklı birşey değil tabi, bildiğimiz tekirdağ köfte pidenin arasında geliyor :) ama lezzeti daha farklı artık havasından mı suyundan mı bilemedik, yanında mis gibi de bir ayran içiyim derseniz üzgünüm içemezsiniz :)) çünkü ayran diye gelicek olan şey yoğurt :) çatalınızla beraber afiyetle yiyebilirsiniz ama :)
Biri boşnak böreğimi dedi? Peynirli, patatesli yada ıspanaklı olanların çok bi numarası yok annemin yaptığının aynısı hatta eve geldim evde de börek var anne dedim bıktım her sabah yemekten zaten :D ama kıymalı olanın içine kıyma değil bildiğiniz köfte koyuyorlar malzemeden çalmadan :)) o yüzden lezzeti harikaa :) Sadece kıymalıları yiyin derim diğerlerini boşverin :)
Buda evet bildiğiniz lokma :)) Sabahları ya börek yada bunlardan yiyorlar :) yanında kaymak yada yoğurt ne olduğuna karar veremediğim birşey ile geliyor işte :) Hiç bi farkı yok bildiğimiz lokma işte :D
Adını hatırladığım tek şeyde bi çorba :D begova çorbası. Tavuk çorbası diye bildiğimiz ama yine lezzeti ile beni kendine hayran bırakan hergün içtiğimiz çorba :)
Pizza tabiki yöresel birşey olarak bahsetmicem ama başçarşıda bir sokak var italyan pizzacıların olduğu, yediğiniz en lezzetli pizzaları yiyebiliceğinizi garanti edebilirim burda (:
Bosna-hersek'in  içinde nutella olan yöresel tatlısı olur kendisi :) bildiğini krepin içine dışına nutella sürüyoruz yanına kaymak üstüne fıstık tamamdır, bu yani :D
Süt ve balla sunulan çayları, sütlü çayı seven biri olarak taze saraybosna sütü ile daha da hoşlandım, Metropoliste bu şekilde sunum yapılıyor. Yolu düşen olursa çay molasını burda vermeli bence (:
Bunlarda benim yurtdışına çıkış sebeplerim, uçaktan indiğim anda elime aldıklarım (: tadı o kadar güzel ki, kahvaltıda öğlen yemeğin yanında akşam pubda 7/24 benimle kendileri (:
Buda pubda shot diye önüme getirip koydukları b-52 bunu shot yapsam ölürüm heralde pipetle içilmez ki bu? iğrenç birşey oldu yani :D
 Buda yılbaşı geçesi bir kuruyemiş, mısır istediğimizde size özel bi tabak getirelim diyim getirdikleri kahvaltı tabağı :D bütün gece güldük ve pubta da türk olduğumuzu direk belli ettik :))

Bizim yediğimiz içtiğimiz bunlardı (: publarda asla kuruyemiş mısır vb bir kültürleri yok buda çok sıkıcı geldi bize, yemeden içmek olmaz ki :D

Gidlicek mekanlara gelirsek CHEERS en ünlü mekan zaten ben gitmeden yaptığım araştırmalarda da okuduğum biryerdi, ilk gittiğimiz yerde burası oldu :) Biz çok beğendik gerçekten eğlenmek için gitmeniz gereken yerler arasında, CİTY PUB yine çok beğendiğimiz mekanlardan biri ve CİTY LOUNGE. Yanlız en çok dikkatimizi çeken şey çoğu mekanda Wifi olmaması oldu (: bu orda telefonunu sadece internet olan mekanlarda kullanabilen bizler için evet minik bir sorundu (: Pubları bir kenara bırakırsak saraybosna da kesinlikle VRELO BOSNE gidilmesi gereken yerlerden biri yeşillikler, su sesleri, ördek ve kazlar ile adeta ruhunuzu dinlendiriceksiniz. 5-6 km bir yoldan faytonla ulaşılabiliyor, yada taksiyle başka bir yolu da kullanabilirsiniz. Biz taksiyle gittik dönüşte benim yürüyelim yürüyelim diye tutturmam sonucu yürümeye karar verdik, ama yol hep aynı hiç gitmiyor ve bitmiyor :) yolun ortasına geldikten sonra da artık ne geri ne ileri mecbur yürümek zorundasınız bu yüzden size tavsiyem faytona atlayın direk hiç heveslenmeyin yürüyelim diye :)) Onun dışında BAŞÇARŞI, SEBİL, GAZİ HÜSREV BEY CAMİİ, ORTODOKS KİLİSESİ, BURSA BEZİSTEN hepsi çok küçük bir alan içerisinde 1-2 saat belki süren belki sürmeyen bir sürede hepsini gezebilirsiniz. Onun dışında benim gibi hayvan delisi bir insan olarak HAYVANAT BAHÇESİ gitmem gerekn biryerdi. Orası da yine yeşillik içinden sular geçen güzel bir yerdi, ancak biz kışın gittiğimiz için aslan, timsah, maymun, kaplan, ayı gibi demirbaşları kaldırmışlardı :) Kalanlarla yetindik. Son olarak değinmek istediğimde mezarlıklar, gözünüzle görüp görebiliceğiniz heryer mezarlık o kadar çok ki içinizde sürekli bir burukluk oluyor. Bir adet şehit mezarlığı var sembolik o bile o kadar büyükki, bakamıyorsunuz bile. Çok yazdım birkaç fotoğrafta ekliyim o zaman :)
 Karşılıklı olan cami ve kilise şehrin sembollerinden biri.

Vrelo bosne (Su kaynağı)
 Buda vrelo bosne'ya giden yol :) yürü yürü bitmeyen :)
 Sebil
 Bunlar mezarlıkların 10 da 1 i falan.
 Hayvanat bahçesinden birkaç kare :)
Ve hiç sönmeyen özgürlük ateşi :)
Bosna'da bosnalılar tranvaylara ücretsiz biniyor:) sadece turistler bilet basıyor, bosnalılarda bir kart oluyormuş sanırım onunla seyahat edebiliyorlarmış sürekli, arada bir araç gözcüsü tranvya binip turiste benzettiklerine bilet soruyor :) Bizde uzun seyahatlerimizde bilet bastık ama 3-4 duraklık mesafelerde bizde bilet almadan bindik :) bosnalılara benzediğimiz için hiç sorun olmadı, çünkü bilette bassak araç gözcüsü geldiğinde hiç bilet sormadı bize (: ama siz siz olun benzerliğinize güvenmiyorsanız mutlaka biletinizi alın, bosnalılar affetmiyor çünkü ceza yazıyorlar :)

Bunlarda yanıma kar kalanlar (: Şapkayı yılbaşı gecesi 6 gençin kafasında gördüm evet evet erkek ve gayet 23-25 yaşlarında (: ertesi gün hemen bende buldum aldım :))
Bunlarda cebimde kalıp para koleksiyonuma eklenenler.

Evet, uçakta daha dönmeden bir daha ki sefere nereye gitsek diye düşünen bizden, bu gezilik  bu kadar, inş en yakın zamanda yeni gezilerimizle karşınızda olmak dileğiyle.