11 Aralık 2013 Çarşamba

şeker hamuru denemem

Ne zamandır yapmak istediğim şeker hamurunu sonunda yaptım demiyim, yapmaya çalıştım diyim :))
internette lokum, glikoz, marsmallow gibi bir çok farklı şekilde yapım vardı, bana en kolay marsmallow geldi:)

Pembe ve beyaz olanları ayırdım, benvari yöntemi ile eritilmesi gerekiyormuş, internette cam yazıyordu ama ben bir fark olmaz heralde daha iyi ısınır erir diyerek metal seçince biraz olanlar oldu ve yapıştı siz sakın cam'dan başka kap denemeyin :) beyazları camda yaptım ve daha güzel ve kolay oldu.


Evet bu pembenin yapış yapış hali, kurtulmam biraz zor oldu :) İçine yaklaşık 400 gr falan pudra şekeri koydum.Bu da beyaz onu baya bi kıvama gelene kadar kaşıkla karıştırdım daha rahat oldu.
İşte cam kabın faydaları, görünüşü yapılışı hepsi daha iyi oluyor :)) İlk denemenin acemilikleri işte bunlarda :)
Ama başarıyla iki şeker hamuru elde ettim sonunda, gıda boyasıda almıştım aslında beyaza karıştırıcaktım ama çok sıkıntı geldi vıcık vıcık :D amaan dedim bundan sadece kurabiye yapıyım yılbaşında kardeşimin doğum günü var onun için denicem gıda boyalarını ve pastayı :)
Gerçi kurabiyelerimde aşırı öyle güzel olmadı ama ilk deneme için fena değil :) sevdiceğimde beğendi ama kurabiyeleri normal kurabiye tarifinden yaptım biraz şekerli olmuş, daha az şeker koymak gerekiyor sanırım çünkü şeker hamuru şeker yani adı üstünde :D




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder